Som bekant utgörs Smart Bins sortiment av noga utvalda högteknologiska produkter för effektiv, smart och miljövänlig sortering och hantering av avfall. Alla våra lösningar är användarvänliga och enkla att sköta om, men bakom det yttre ryms avancerad teknik, detaljerade komponenter och ett välutvecklat maskineri som behöver servas. Precis som en ny bil. Kort och gott, kontinuerlig underhåll förlänger livslängden och förhindrar oväntade problem.

För att säkerställa att våra lösningar ute hos kund får den tillsyn och omvårdnad de behöver erbjuder vi alla våra kunder att teckna ett serviceavtal. I det här inlägget berättar vi närmare om vad det innebär.

Serviceavtal – vad är det?

När du hyr eller köper någon av Smart Bins produkter lämnar vi alltid ett erbjudande om att teckna vårt serviceavtal. Avtalet innefattar att våra erfarna servicetekniker sköter underhåll och funktionstestar maskin samt tillbehör, men också att de följer upp användningen på plats hos dig som kund två gånger per år. Har du till exempel Smart Bins kompostmaskin på din arbetsplats så ser vi med andra ord till att den alltid servas i rätt tid. Det minimerar markant risken för oväntade driftstörningar.

Men vad händer då om något skulle inträffa mellan servicebesöken? Då är vår support redo att hjälpa dig via telefon, mail och chatt under alla helgfria dagar.

Klarar vi oss utan ett serviceavtal?

Svaret är såklart, ja! Däremot är det inget vi rekommenderar. Utan kontinuerliga servicebesök och tester löper större risk för oväntade driftstopp och kortare livslängd på lösningen. Beroende på användningsområde av produkten och storleken på er verksamhet kan ett oväntat driftstopp påverka den dagliga verksamheten.

Så ser avtalet ut

Smart Bins serviceavtal har en bindningstid på 12 månader och börjar gälla från det att er produkt levereras. Därefter löper avtalet vidare årsvis. Om ni önskar säga upp serviceavtalet meddelar ni oss tre månader innan avtalet förnyas.

Kontakta oss för mer information

I ett första skede är det såklart produktens funktion och nytta ni kikar på, och inte serviceavtalet. Vi märker dock i dialog med våra prospekt och kunder att serviceavtalet är en avgörande faktor för beslut. Om du är nyfiken på våra produkter eller vill höra mer om vårt serviceupplägg är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Fyll i formuläret här eller skicka ett mail till mig på sofia.wigstrom@smartbins.se.